فدایی ولایت

نوشته های یک ایرانی عاشق ولایت و شیفته عدالت

فدایی ولایت

نوشته های یک ایرانی عاشق ولایت و شیفته عدالت

کتابسوزی ایران و مصر

بسم الله الرحمن الرحیم

آیا مسلمانان کتابخانه های ایران و مصر را آتش زدند؟


 سوال فوق از جمله سوالاتی است که غالبا از زبان منتقدان در برخی از محافل طنین انداز می گردد و جوانان مسلمان را در برابر آن همه علم پروری و کتاب دوستی دچار حیرت می گرداند، مقاله حاضر این اتهام ناروا را با اسناد غیر قابل تردید رد می نماید.

ادامه مطلب ...

جلسه سوم بحث

بسم الله الرحمن الرحیم

ادامه بحث

********************************************************************

درخصوص لفظ جلاله الله 

1- در یادداشت قبلی اشاره شد که اکثر بت پرستان ( نه همه آنها) به خاطر قرب به خداوند بت را پرستش می کردند. بطور کلی بت پرستان را به چند قسمت می توان تقسیم کرد: اول- گروهی که آغازگر بت پرستی بودند و با ابراز نیاز به مجسمه حضرت آدم (ع) به درگاه خداوند توسل می جستند. ب- گروهی که در ادامه کار گروه اول مجسمه های سنگی خودساخته (نه الزاما مجسمه پیامبران و اولیا ) را واسطه تقرب به درگاه خداوند دانستند. ج گروهی که پا را از این هم فراتر گذاشته و خود مجسمه را بجای خدا گرفتند. در میان بت پرستان صدر اسلام از هر دو نمونه گروه دوم و سوم داشتیم که گروه دوم را بنام مشرکین ( یعنی کسانیکه بت را شریک امر خداوند یگانه می دانستند) و گروه سوم را بنام کفار ( که به وجود خداوند یگانه اعتقادی نداشتند) می نامیدند. 
2- اگر منظور از دقیق شدن بر روی این کلمه احتمالا اثبات این قضیه باشد که الله نام بتی بوده که آبا و اجداد پیامبر مانند حضرت عبدالله آن را می پرستیدند باید گفت با وجود اینکه نام بتهای فراوان و مشهور و غیرمشهور توسط مورخان صدر اسلام و سده های بعدی ضبط و ثبت گردیده است هیچکدام به وجود چنین بتی اشاره نکرده اند. مخصوصا اگر اعتقاد داشته باشیم که مشهورترین و بزرگترین طائفه قریش یعنی بنی هاشم آن را می پرستیدند باید حتما نام این بت درکنار بتهای دیگر مانند لات و هبل و منی و عزی و ... ذکر می شد. نکته جالب اینکه اسامی اجداد پیامبر اکرم از حضرت عبدالله تا حضرت آدم در برخی منابع تاریخی به صورت دقیق ذکر شده است و جالب اینکه حتی یک مورد هم فرد ناشایست و یا بت پرست و کافر دربین آنها دیده نمی شود. پدر بزرگوار پیامبر و جد و اعمام ایشان نیز همواره خود را بنام پیروان دین حنیف یعنی آیین حضرت ابراهیم می خواندند.
3- خداوند در قرآن تصریح می کند که همانا دین در نزد خداوند اسلام است. و نکته دیگر اینکه ...

ادامه مطلب ...